dinsdag 22 januari 2013

Gymp, P'tit Filou, Weekend à la mer

Ik geef toe: de eerste kledij en body's voor S. heb ik gekocht in een goedkope keten.
De broekjes en t-shirtjes zagen er schattig uit. De prijs herinner ik me niet meer. Het was geen koopje, maar duur was het ook niet. 

Ondertussen vind je in S.& E.' kleerkast: mexx, esprit, c&a maar vooral Gymp, p'tit filou (tot 6maanden) en weekend à la mer.

Mexx en esprit zijn degelijke merken. (zowel voor baby's, kinderen, als volwassenen) Hun verhouding prijs-kwaliteit is correct. Je vindt Mexx en esprit in elke stad, het merk is toegankelijk, de collectie is braaf. (eenvoudige t-shirts, zelfde sweaters maar elk seizoen in een ander kleur)
Mijn dochters hebben voornamelijk  sweaters van Esprit (gekocht vanaf 12 maanden). Ideaal als het binnen of buiten frisser is. Combineert heel leuk op een jeans, de kap is soms onhandig. Als je een guitige dochter hebt zoals ik die liever met de rits van de sweater speelt, is een gewone pull gemakkelijker. 

Ik koop nooit kledij van c&a. Ik hou niet van disneyprints. Mickey/Miney Mouse, Whinny the Pooh of Donald Duck op je buik is alles behalve klassevol. Toch hangen er enkele pyama's en t-shirts van deze 'leuke bende' in dochters kasten. Kledij die ze gekregen hebben als cadeau en die ik gebruik als: mag-je-vuilmaken-t shirts. Verder vind ik de prijzen niet goedkoop. Voor een jurkje met pull, waarvan 10 keer dezelfde maat in de rekken hangt (in honderden steden),  betaal je gemiddeld €35. Voor die prijs vind je een mooier exemplaar in de collectie van Gymp. 
Toevallig kwam ik te weten dat c&a produceert in Bangladesh dus dank ik voor deze winkel.

P'tit filou heeft een kleurrijke collectie, t-shirts met leuke prints (geen disneyfiguren :-) ). Je wordt er instant vrolijk van.
Hun collectie 'Layette' is voor baby's tot 6 maanden. S.& E. hebben de eerste maanden voornamelijk p'tit filou gedragen. Zowel de gewone setjes als de boxpakjes. (wees wel voorzichtig als je deze knoopjes opendoet, als je zomaar trekt kan het stof rondom de 'knipper' scheuren)


(Be an original, the best of mom & dad --> en het is nog waar ook :-) )


Et moi, j'aime mes bébé

P'tit filou is een Vlaams merk en voornamelijk te vinden in Vlaanderen. Aangezien ik in Wallonië woon en de winkels met p'tit filou beperkt zijn, zijn mijn 'ukkies' de enigen in hun omgeving met deze leuke kledij.


Foto's en bespreking van Gymp en Weekend à la mer volgt nog.
Deze merken verdienen een apart artikel :-)


Elesie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten